بررسی محوطه شناسایی‌شده در بهبهان توسط پژوهشکده میراث‌فرهنگی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بهبهان با اشاره به نمایان شدن یک محوطه در اجرای طرح بخش دوم پالایشگاه بیدبلند در بهبهان گفت: تاریخی بودن این محوطه قرار است توسط کارشناسان پژوهشکده میراث‌فرهنگی بررسی شود.

به‌گزارش میراث‌آریا، علی حداد اظهار کرد: در اجرای طرح بخش دوم پالایشگاه بیدبلند، به هنگام حفاری، به برخی آثار که دارای نمادهای تاریخی بودند برخورد شد که این موضوع توسط دوستداران میراث‌فرهنگی و حراست پالایشگاه به این اداره اطلاع‌رسانی شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بهبهان افزود: تیم باستان‌شناسی و یگان حفاظت از میراث‌فرهنگی بهبهان با مراجعه به این محل اقدامات لازم را انجام دادند و ضمن توقف عملیات حفاری و مکاتبه با مقام قضائی، محوطه شناسایی‌شده را مهر وموم کردند.

او با بیان این‌که شناسایی هرگونه اشیاءِ تاریخی در این محوطه تا بررسی کامل رَد می‌شود، اضافه کرد: در هفته جاری گروهی از کارشناسان پژوهشکده میراث‌فرهنگی به بهبهان سفر می‌کنند و گمانه‌زنی‌ها و بررسی‌های خود را در این زمینه انجام خواهند داد.

شهرستان بهبهان در جنوب‌شرقی استان خوزستان با داشتن قدمت و سابقه‌ تاریخی و تمدنی شش هزار ساله، یکی از مناطق مهم شکل‌گیری و تکمیل تمدن این سرزمین کهن به شمار می‌رود.

این شهرستان با دارا بودن ۱۰۴ اثر ملی و شهر تاریخی ارجان که خود شامل چند دوره‌ تاریخی است و سه منطقه‌ نمونه‌ گردشگری یکی از قطب‌های تاریخی و گردشگری استان خوزستان است.

بهبهان علاوه بر دارا بودن تاریخی کهن و دیرینه، از لحاظ مذهبی هم جایگاه ویژه‌ای دارد. یکی از دلایل اهمیت این شهر از لحاظ مذهبی را می‌توان وجود قدم‌گاه حضرت امام‌رضا (ع) در این شهر دانست.

تصویر خبر آرشیوی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070100003
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha